Month: January 2012

  • Motorrenovering

    Motorn och växellådan kändes på hemvägen från England riktigt friska. Förutom missödet med den fördömda generatorremen förstås. Vi har därför bestämt oss för att bara fixa de tre stora felkällorna, kylare, generator och kamrem. Att byta kylare och generator var en ganska smal sak. Kamrem däremot tog lite längre tid, vi var oroliga för att […]

  • Kaross och dörrar

    Redan vid köptillfället kunde vi efter en kortare okulärbesiktning konstatera att bilen var… ganska ful. Detta skulle givetvis åtgärdas så fort vi klarat av de viktigaste reparationerna under huven. Det visade sig dock bli ett ganska tidskrävande projekt, inte minst eftersom bilen stod i Nynäsnamn under delar av det. Projektet hade följande beståndsdelar/målstolpar 1. Dörrarna till baksätesraden […]

  • Renovering av dörrar

    Det är väldigt fiffigt att Land Rovers byggs nästan helt och hållet i aluminium, eftersom man då slipper rosten. Eller? De komponenter i bilen som är gjorda i stål rostar tyvärr desto snabbare på grund av skillnaden i ädelhet. Därför var det en del jobb att rusta upp bland annat dörrarna. På bilderna nedan ser […]